За 9 години ЧЕЗ постигна коренна промяна в обслужването на клиентите

В навечерието на Световния ден на потребителите компанията пуска уникално за България уебприложение

От стъпването си на българския пазар преди девет години ЧЕЗ постигна коренна промяна в обслужването на клиентите, отчетоха мениджъри на компанията на пресконференция, която се проведе на 12 март в София по случай Световния ден на потребителите. За девет години  в поддържането и развитието на мрежите и подобряване на обслужването бяха инвестирани 771 млн. лева, бяха открити 31 центъра за клиенти, броят на местата за плащане в брой бе увеличен от 319 до над 3800, разработени бяха близо 100 вида услуги. През 2013 г. ЧЕЗ въведе неприлагани досега практики в обслужването на клиенти – създаде енергиен омбудсман и учреди съвет с участието на независими експерти и потребителски организации. В отговор на сложната икономическа обстановка в страната през февруари 2014 г. компанията представи пакет от мерки „С грижа за вас“, който включва удобни и модерни услуги, по-дълги срокове за плащане на сметките и гъвкави възможности за разсрочване на плащането. В навечерието на Световния ден на потребителите, 15 март, компанията пусна уникално за българския електроенергиен пазар уебприложение, което в реално време дава информация за аварийни прекъсвания на електрозахранването, извършване на планирани ремонти и смяна на електромери.

„Много неща се промениха от стъпването на ЧЕЗ на българския пазар преди 9 години. Опашките пред касите на енергото завинаги останаха в миналото, стремим се да разработваме и предлагаме модерни услуги и да внедряваме съвременните технологии в комуникацията с клиентите. Горд съм да отбележа, че усилията ни не остават незабелязани. Социологическите проучвания показват, че удовлетвореността на клиентите  от обслужването на ЧЕЗ е нараснала от 50,4% през 2009 г. до 75% през 2013 г.“, каза на пресконференцията Зорница Йорданова, директор „Маркетинг и подпомагане на продажбите“ в ЧЕЗ Електро България.

По време на брифинга отчет за първата година от дейността си направи енергийният омбудсман Радослав Димитров. Единствената по рода си институция в България бе създадена на 11 март 2013 г. с цел улесняване на комуникацията между компанията и нейните клиенти. В резултат на работата на омбудсмана бяха установени възможности за въвеждане на нови практики в дейността на компанията като прилагане на снимков материал при изпълнени задания от страна на служителите, извършване на метрологична експертиза за сметка на дружеството след констатирано неправомерно ползване на енергия, включване на допълнителна информация във фактурите при промяна на цената на електроенергията.

Председателят на потребителския съвет към ЧЕЗ България Тодор Матев разказа за едногодишната работа на съвета и направените предложения за единна фактура към ДКЕВР, разработване на по-удобно меню на денонощната телефонна линия, и създаване на нови канали за предоставяне на информация на клиентите за планирани и непланирани прекъсвания на електрозахранването.

На пресконференцията ЧЕЗ представи планираните инициативите по случай Световния ден на потребителите. В рамките на една седмица (17-21 март) мениджъри на ЧЕЗ ще влязат в ролята на служители в центровете за обслужване на клиенти и потребителите ще могат да се срещнат и да разговарят с тях. Инициативата ще се проведе в шест града в Западна България. На 13 март ще бъде проведено и изнесено заседание на потребителския съвет в Плевен. Повече информация за подобренията и инициативите на ЧЕЗ в полза на потребителите може да бъде намерена на корпоративния сайт www.cez.bg.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg