ЧЕЗ започва кампания за разумно и отговорно потребление на електроенергия

Компанията представи 10 съвета, които могат да намалят сметката за ток с до 15%

ЧЕЗ започна информационна кампания за разумно и отговорно използване на електроенергията. Тя има за цел да насърчи клиентите на компанията да приложат няколко лесни стъпки за спестяване на електричество и активно да следят потреблението си през предстоящите зимни месеци.

Данните на ЧЕЗ показват, че средната консумация на електроенергия на клиент през зимните месеци (декември, януари и февруари) в периода 2009-2013 г., е 320 киловатчаса, което е с 68% повече отколкото през септември за същия период. За сравнение средното потребление за септември през последните 5 години е 191 киловатчаса. Причина за рязкото нарастване на потреблението през зимата е сравнително високият дял на използването на електричество за отопление в България - около 40% от общата консумация. Това е значително над средното ниво за ЕС от 24%.

"Много е важно клиентите ни да знаят, че малка промяна в ежедневните навици, може да намали значително сметките им за електроенергия. Надявам се, че със съветите и информацията, която предоставяме, заедно с нашите партньори от СОФЕНА, ще помогнем на нашите клиенти да контролират своето потребление.", каза Петър Докладал - Регионален мениджър на ЧЕЗ за България на пресконференция за представяне на кампанията.

Съвместно с експертите от софийската енергийна агенция СОФЕНА, ЧЕЗ подготви 10 съвета, които могат да намалят сметката за ток с до 15%. Изследванията на агенцията показват, че над 70% от сметката на четиричленно домакинство през зимните месеци е за отопление и затопляне на вода, a останалите близо 30% се разпределят между охлаждане, готвене, миене на съдове, пране, осветление и други електроуреди.

В рамките на кампанията ЧЕЗ предвижда различни инициативи за популяризиране на разумното и отговорно потребление на електроенергия. В сътрудничество със СОФЕНА ще бъде изготвена информационна брошура със съвети за спестяване на електрoенергия. Тя ще бъде изпратена до клиентите на ЧЕЗ в началото на януари 2014 г.

От началото на декември компанията започна онлайн игра за популяризиране на енергийната ефективност в дома „Академия Енергия“. Всеки, който се регистрира на www.energyacademy.bg, играе редовно през следващите 3 месеца (от 2.12.2013 г. до 02.03.2014 г.) .) и изпълни определени условия, ще участва в жребий за един от 17 електроуреда, предвидени като награди от ЧЕЗ.

Полезна информация за начините за спестяване на електроенергия и средната консумацията на основните електроуреди в домакинството е публикувана в подсекция „Енергийна ефективност” на www.cez.bg - http://www.cez.bg/bg/za-klienta/energijna-efektivnost.html. Клиентите имат достъп докалкулатор, който автоматично изчислява потреблението на всеки един от електроуредите в домакинството в зависимост от неговите параметри като мощност, клас енергийна ефективност, обем и др. Освен това в подсекцията има и калкулатор за текущо проследяване на сметката за електроенергия.

ЧЕЗ ще започне образователна кампания за енергийна ефективност сред ученици от 1-4 клас. Служители на ЧЕЗ ще проведат беседи в 9 начални училища в Западна България и ще раздадат занимателни книжки със съвети и игри, свързани с отговорното използване на електроенергията на децата.

Денонощна информационна линия на ЧЕЗ: 0700 10 010

e-mail: zaklienta@cez.bg