ЧЕЗ вложи над 4,1 млн. лева в подмяна на увредени при кражба кабели в София

Отстранени са щетите по електроразпределителната мрежа вследствие на обилния снеговалеж и е възстановено захранването на всички клиенти

"ЧЕЗ Разпределение България" АД инвестира над 4,1 милиона лева в ремонт на 221 километра увредени при кражби кабели  на територията на София в периода от януари до ноември 2013 г. На 5 декември компанията ще приключи ремонтните дейности за подмяна на 79 километра кабели в проходим колектор на подстанция „Модерно предградие“ в столицата. Благодарение на инвестицията, която е на стойност 1 милион лева, ще бъде подобрена сигурността на електрозахранването на близо 180 000 клиенти на дружеството.

„Покриването на щетите от посегателства на съоръжения отнемат ценен инвестиционен ресурс за развитие на мрежата и подобряване на качеството, което ощетява клиентите ни. Това е сериозен проблем не само за компанията, но и за цялото общество“, каза Петър Докладал - Регионален мениджър на ЧЕЗ за България на пресконференция на компанията.

Компанията представи и актуалното състояние на електроразпределителната мрежа след обилния снеговалеж в Западна България на 27 ноември. Вече са отстранени щетите по електроразпределителната мрежа и е възстановено захранването на всички клиенти на компанията. Вследствие на тежката метеорологична обстановка, през нощта на 27 ноември аварираха 4 електропровода в района на гр. София. В областите Враца, Монтана, Перник, Кюстендил и София област имаше клиенти с частично нарушено електрозахранване.

"Работихме денонощно, в постоянен контакт с местните власти и Гражданска защита. Благодарение на мобилизацията на аварийни екипи успяхме да реагираме бързо и да отстраним щетите по мрежата във възможно най-кратки срокове. Осигуряването на надеждно и сигурно електрозахранване за нашите клиенти е приоритет от първостепенно значение за нас,” каза Виктор Станчев - Директор „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България.

ЧЕЗ разполага с 270 екипа, оборудвани с техника и материали, за отстраняване на авариите. Служителите на ЧЕЗ са снабдени с всички необходими съоръжения, инструменти и лични предпазни средства. В случай на извънредни обстоятелства и природни бедствия компанията може да мобилизира общо 1100 човека.

ЧЕЗ припомня, че клиентите могат да подават сигнали за аварии на денонощната информационна линия 0700 10 010 на цената на един градски разговор. В случай на промяна в актуалната обстановка, компанията ще подава своевременно информация за състоянието на електроразпределителната мрежа на обслужваната от нея територия в Западна България.

Денонощна информационна линия на ЧЕЗ: 0700 10 010

e-mail: zaklienta@cez.bg