1,3% от проверените от ЧЕЗ сигнали са основателни

От началото на годината са подадени 4853 сигнала за висока сметка. От 3341 проверени, само 43 са основателни.

Общо 4853 сигнала за проверка на високи сметки за електроенергия са подадени от клиенти на ЧЕЗ от началото на годината до 15 февруари. Извършени са проверки на 3 341 сигнала, от които основателни са 43.

„Резултатите от извършените анализи показват, че неточности са открити в 1,3% от досега проверените сигнали. Освен по сигнали, „ЧЕЗ Разпределение България” извършва проверки и по своя инициатива при съмнение за допусната грешка или при по-висока консумация в сравнение с предходен месец”, каза Петър Баран, Главен оперативен директор на „ЧЕЗ България”.

На 13 февруари, в присъствието на представители на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, бе извършена проверка с еталонен уред за точността на 12 електромера в Благоевград, Сандански, Петрич и Разлог. Установено бе, че измервателните уреди на клиентите на ЧЕЗ съответстват на нормативните и метрологичните изисквания и отговарят на класа на точност за този вид средства за търговско измерване.

В присъствието на министъра на икономиката, енергетиката и туризма - Делян Добрев, бяха демонтирани и предадени за метрологична експертиза 3 електромера на клиенти, които бяха подали сигнали за високи сметки. Проверките бяха извършени в Българския институт по метрология и също потвърдиха, че измервателните устройства отчитат коректно използваната електроенергия.

Дружеството припомня, че всички клиенти, които имат съмнения за завишени сметки за декември 2012 г. и януари 2013 г., могат да подават сигнали или жалби в центровете за обслужване на клиенти, на имейл адрес zaklienta@cez.bg или на денонощната телефонна линия на ЧЕЗ 0700 10 010.

 

Денонощна информационна линия на ЧЕЗ: 0700 10 010

e-mail: zaklienta@cez.bg