Плащането през интернет е предпочитан метод за плащане на сметките за електроенергия по безкасов път

От 14 октомври до 14 декември 2009 г.,  89 178клиента на ЧЕЗ са заплатили сметките си за електроенергия чрез Интернет - три пъти повече от тези, използвали банкомат

На 14 декември 2009г. приключи двумесечната кампания на ЧЕЗ Електро България за стимулиране на плащанията на сметките за потребена електроенергия по интернет и чрез банкомат. В рамките на кампанията промоутъри показваха на специално изготвените за целта макети как се осъществяват плащанията чрез банкомат и по Интернет стъпка по стъпка. Допълнително всеки клиент, извършил поне едно плащане на сметката си за електроенергия на банкомат, чрез Интернет банкиране, през уебсайта на ЧЕЗ или през системата на ePayи на eBGв периода от 14 октомври до 14 декември 2009 година, взе участие в томбола за спечелването на 12 награди.

На 15.12.2009 г. в присъствието на нотариус бяха изтеглени победителите от томболата. Спечелилите от кампанията на ЧЕЗ ЕлектроБългария са:

-        Н.ГРЪБЛАШЕВА – спа уикенд за двама в Банско

-        С. АСЬОВ – спа уикенд за двама в Банско

-        М. СТОЕВА   -ваучер от Техномаркет на стойност 100лв.

-        Е. КАМБУРОВ   - ваучер от Техномаркет на стойност 100лв.

-        Ж. ЖЕЧЕВ   - ваучер от Техномаркет на стойност 100лв.

-        СОФИЙСКА КАБЕЛНА КОМПАНИЯ И КО ООД   - ваучер от Техномаркет на стойност 100лв.

-        А. ВАСИЛЕВ   - ваучер от Техномаркет на стойност 100лв.

-        Г. МАРИНОВА   - чек Cadhocна стойност 100 лв.

-        Т. ПЕТРОВА   - чек Cadhocна стойност 100 лв.

-        Ж. БОЖАНОВ   - чек Cadhocна стойност 100 лв.

-        Б. ПЕТРОВ   - чек Cadhocна стойност 100 лв.

-        Р. МИТЕВ   - чек Cadhocна стойност 100 лв.

Данните на ЧЕЗ показват, че за периода на кампанията са били извършени общо 116 894плащанията по Интернет и чрез банкомат. Заплащането през интернет се оказва по-предпочитания от клиентите начин като чрез него са платени 89 178 сметки. За сравнение броят на транзакциите чрез банкомат за периода е 27 716.

 
§         Проведено от ЧЕЗ изследване за нагласите на клиентите относно безкасовите начини на плащане показа, че използването на Интернет е един от най-предпочитаните начини на плащане на сметката за консумирана електроенергия. Това беше и причината към досега предлаганите възможности за плащане чрез: интернет банкиране, системите на ePay и eBG.bg, компанията да добави и възможност за заплащане на сметката директно от сайта й. 
§         Изследването показва също, че най-перспективно е плащането на банкомат. Този вид плащане не изисква предварителна регистрация, а единствено наличие на дебитна или кредитна карта. То е едно от най-лесните и добре приемани от клиентите на компанията. 
 

PR