ЧЕЗ, Е.ОН, ЕВН, ТЕХНОМАРКЕТ, ДОМО И ТЕХНОПОЛИС стартираха коледна кампания за енергийна ефективност – “Консумирай ефективно, спестявай прогресивно”

Под егидата на МИЕТ, МОСВ и Агенцията за енергийна ефективност:

Очакваният ефект от продажбата на 10 хил. хладилници клас А, А+ или А++ е 5 млн. квтч. спестена електроенергия за година

От утре, 16 декември 2009 г., трите електроснабдителни компании в България, ЧЕЗ Електро България, Е.ОН България Продажби и ЕВН България,  в партньорство с трите големи търговски вериги за продажба на бяла и черна техника Техномаркет, Домо и Технополис, стартират Коледна кампания за енергийна ефективност. Тя се провежда под егидата на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Министерството на околната среда и водите и Агенцията за енергийна ефективност.

Всеки клиент на магазините на Технополис, Домо и Техномаркет в цялата страна ще получи 10% отстъпка от цената, ако закупи нов хладилник с висок клас енергийна ефективност - А, А+ или А++. Отстъпката от цената на хладилниците е за сметка на петте компании организатори. Промоционалната кампания обхваща 101магазина на територията на цялата страна и ще продължи до 16януари 2010 г.

На събитието под надслов „Бъди клас А” присъстваха министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, заместник-министърът на околната среда и водите Ивелина Василева, изпълнителният директор на Агенцията за енергийна ефективност Таско Ерменков и представители на компаниите, организатори на кампанията.

Инициативата има за цел да популяризира използването на енерго спестяващи електроуреди като един от най-ефективните начини за намаляване на консумацията на електроенергия в бита. Според експертите от електроразпределителните и електроснабдителните компании, подмяната на стария хладилник с нов уред от по-висок енергиен клас е доказано сред най-ефективните начини едно домакинство да намали сметката си за електроенергия. За сравнение електроуредът с висок клас енергийна ефективност А/А+ ползва два пъти по-малко електроенергия от този клас B.

За периода на кампанията “Консумирай ефективно – спестявай прогресивно” ЧЕЗ Електро България, Е.ОН България, ЕВН България,Техномаркет, Домо и Технополис очакват да бъдат продадени близо 10 хил. хладилника от висок енергиен клас. Така ефектът ще бъде над 5 млн. квтч. спестена електроенергия за година. А крайният ефект от кампанията спрямо средната продължителност на ползването на хладилниците се очаква да достигне 41 млн. квтч. спестена електроенергия. 

“Енергийната ефективност е инвестиция в бъдещето. Независимо дали това ще е свързано с инвестиция в нов електроуред или с промяна в навиците или начина на живот. Всеки може да намали разхода си на енергия и да даде своя принос за по-чиста околна среда,” заяви Калина Трифонова, член на УС наEVNBulgaria.

 

Желанието на организаторите на кампаниятаЧЕЗ Електро България, Е.ОН България, ЕВН България,Техномаркет, Домо и Технополис е тази първа стъпка да се превърне в дългосрочна инициатива като в нея бъдат включени и други електроуреди от клас А, защото повишаването на културата на разходване на електроенергията е стъпка за повишаване на обществената чувствителност към темата за опазване на околната среда и предотвратяване на климатичните промени.

PR