ЧЕЗ: Водим разговори с ДКЕВР за тримесечно заплащане на електроенергията

Ще предложим запазване на възможността клиентите да могат да избират да плащат всеки месец или веднъж на 3 месеца

ЧЕЗ започва разговори с Държавната комисия за енергийно и водно регулиране за обсъждане на предложения вариант за заплащане на електроенергията веднъж на три месеца, след реален отчет. Същевременно компанията ще предложи да се запази и възможността за плащане всеки месец, за да се улеснят клиентите, които предпочитат този вариант. Така всеки клиент на ЧЕЗ би могъл да избира дали да погасява задълженията си всеки месец или веднъж на 3 месеца. При избор на ежемесечно плащане за електроенергия потребителите биха могли да използват съществуващите в момента възможности за определяне на размера на първите две месечни вноски, а именно:

Ø     да заявят сами размера на равните си месечни плащания[1];

Ø     да се възползват от изчисленията на ЧЕЗ, направени на база предишно потребление.

В момента клиентите на ЧЕЗ могат да декларират предпочитан от тях размер на равни месечни вноски за първите два месеца от всяко отчетно тримесечие поотделно или наведнъж за период до 1 година напред. Освен това те могат да избират между следните опции за заплащане на електроенергията:

Ø     да не плащат равни месечни вноски, а само изравнителна веднъж на три месеца;

Ø     да планират месечната вноска, съобразно потреблението си;

Ø     да декларират избрана от тях месечна вноска;

Ø     да избират начина за връзка с компанията: центрове за обслужване на клиенти, EasyPay, кол център, писма, факс, интернет сайт;     

Ø     да избират начина и мястото на плащане.

“Ако бъде взето решение за запазване на тримесечнотото отчитане ще се ангажираме с активна кампания за популяризиране на възможностите, които предоставяме, защото въпреки досегашните ни усилия, клиентите ни все още не са добре запознати с тях,”заяви Любош Павлас, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.” Успоредно ще продължим да работим в посока улесняване на клиентите. Вече сме предприели стъпки за опростяване на фактурата и за разширяване на капацитета на кол центъра. С това и с промените, които направихме от началото на годината, вече отговаряме на всички критики, които първоначално бяха отправени към отчитането на три месеца,” допълни Павлас.

От началото на 2009 година ЧЕЗ разшири възможностите и начините за деклариране на равни месечни вноски. Подобрен беше и процесът на доставка на фактурите. От началото на тази година ЧЕЗ не прекъсва захранването за неплатени задължения през първите два месеца - до изключване на електроенергията се пристъпва едва след изтичане на срока за плащане на изравнителната сметка. Неотдавна компанията въведе и sms услуги за безплатно известяване на своите клиенти за изтичащ срок за плащане на сметката и за проверка на текущото задължение.

До момента повече от 100 000 клиенти на ЧЕЗ са се възползвали от възможността да декларират размера на плащанията си за първите два месеца като са използвали някой от следните възможности: центровете за клиенти на ЧЕЗ; телефон 0700 10 010; Интернет страницата www.cez.bg; поща; факс. Данните на ЧЕЗ сочат, че за първите 6 месеца на тази година в компанията не е постъпила нито една основателна жалба във връзка с тримесечното отчитане на електроенергията.

Отчитането на три месеца се прилага за всички битови клиенти на ЧЕЗ и за стопанските потребители ниско напрежение с до 100 kWприсъединенамощност. Останалите бизнес клиенти, с над 100 kWприсъединенамощност, се отчитат всеки месец.

Дори при положение, че от ЧЕЗ в момента водят разговори с регулатора за промени в сегашната практика по отчитане на три месеца, които евентуално да позволят нейното запазване,  компанията продължава да работи за преминаване към едномесечно отчитане на електромерите в Западна България. Към момента има изготвен план за действие и вече са направени конкретни стъпки като например, обявен е търг за доставка наперсонални терминали за отчитане на електромерите. За преминаването към по-кратък период на отчитане ще бъде необходимо да се вложат 14 милиона лева само през първата година.



[1]На интернет страницата на компанията е публикувана таблица с количества електроенергия и съответстващата им стойност в лева, която да ориентира клиентите, които искат да заявят сами размера на равните си месечни плащания. Такава информация може да получена също на телефон 0700 10 010 и в центровете за обслужване на клиенти.

PR