Строителни фирми прекъснаха тока над 4500 клиенти на ЧЕЗ от началото на ноември

През изминалата седмица бяха скъсани три кабела на компанията поради несъобразени изкопни дейности

 

Несъобразени изкопни дейности на строителни фирми причиниха прекъсване на електрозахранването на над 4500 клиенти на ЧЕЗ от началото на  ноември. В неделния ден поради направа на път и просека строителна фирма скъса кабел на ЧЕЗ, оставяйки без ток
1449 клиенти от с. Драгичево и с. Кладница, област Перник, в интервала от 10:43 ч. до 13:58 ч. В петък, 4 ноември, строителна фирма скъса кабел в София и прекъсна електрозахранването на 2819 клиенти от ж.к. „Стрелбище“, „Славия“, „Борово“, „Красно село“, „Бели брези“. На 1 ноември заради невнимателни строително-монтажни работи без ток за близо два часа стояха 289 клиента на ЧЕЗ от софийските квартали „Люлин-1“, „Филиповци“, „Република“, „Обеля“.

През октомври изкопни и строително-монтажни дейности на фирми скъсаха 17 кабела на ЧЕЗ и причиниха прекъсване на електрозахранването на обслужваната от ЧЕЗ територия в Западна България. През цялата 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа поради несъобразени изкопни работи. Това води до неудобства за гражданите и до непредвидени разходи за отстраняване на щетите.

С цел осигуряване на спокойствието на българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните процедури. Компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности, могат да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.

Компанията ще продължи да информира обществеността за причините за прекъсване на електрозахранването.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg