Хиляди софиянци останаха без ток заради изкопни работи

Екипите на ЧЕЗ реагираха незабавно за отстраняване на авариите, причинени от неспазване на съгласувателните процедури от строителни фирми

Изкопни дейности скъсаха кабели средно напрежение, собственост на ЧЕЗ Разпределение, и оставиха хиляди клиенти на дружеството без електрозахранване в един от най-горещите дни в годината.  В 11,21 часа бе скъсан кабел 10 кV. В резултат на това за 1 час и 47 минути без електрозахранване останаха 1540 клиенти на ЧЕЗ в района на ж.к. “Лозенец“, ж.к. „Стрелбище“, ж.к. „Иван Вазов“ и ж.к. „Южен парк“.

При втори случай бяха скъсани два кабела в ж.к. „Яворов“ в района около ОДЗ 18 и БТА. Без електрозахранване в продължение на 1 час и 50 минути бяха 1400 клиенти в района на

ж.к. „Яворов“, като 110 останаха без ток повече от 4 часа, тъй като бяха скъсани и двата кабела, захранващи трафопоста, от който те получават електричество.

„Екипите на ЧЕЗ реагираха незабавно, но е факт, че несъгласувани изкопни дейности оставиха хиляди наши клиенти без ток в един от най-горещите дни на годината. За да се избегнат подобни неудобства, ние не спираме да призоваваме строителните фирми да  спазват процедурите и да съгласуват своевременно ремонтите през активния сезон на ремонтно-строителни дейности“, каза Виктор Станчев, директор „Експлоатация и поддържане на мрежата“ в ЧЕЗ Разпределение България.

Фирмите, които извършват строителни дейности, трябва предварително да уведомят ЧЕЗ за местата, на които ще работят, като се свържат с компанията по факс 02/920 19 74, на денонощната телефонна линия 0700 100 10, на имейл на адрес zaklienta@cez.bg или през центровете за обслужване на клиенти.