Над 200 000 битови клиенти на ЧЕЗ предпочетоха безкасовото плащане от началото на годината

Компанията отчита 8% ръст при интернет плащанията спрямо периода януари - август миналата година

Над 200 000 битови клиенти на ЧЕЗ избраха да платят безкасово сметките си за електроенергия от началото на годината до края на август. Те използват банките, интернет, терминални устройства или мобилния си телефон, за да платят сметките си за ток, като броят на транзакциите достигна 1 622 632. Безкасовите плащания достигнаха 14% от общия брой плащания, осъществени през този период.

Най-предпочитаните начини за безкасово разплащане са по интернет чрез системата ePay.bg и директният дебит на банките. Средно на месец 87 000 сметки за консумирана електроенергия се плащат през ePay.bg, а близо 75 000 клиенти на ЧЕЗ покриват задълженията си автоматично чрез банковата си сметка.

През последните години устойчиво нараства броят на клиентите на ЧЕЗ, които предпочитат да бъдат обслужвани от разстояние. Безкасовите начини на плащане спестяват време и усилия на потребителите и ги правят независими от мястото и работното време на касите. За осемте месеца на 2015 г. над 739 000 плащания са извършени по банков път. Ръст от 8% се регистрира при интернет плащанията - близо 883 000 за осемте месеца на 2015 г.

Клиентите на ЧЕЗ оценяват разнообразието от 100 вида услуги, които компанията предлага. Най-висока положителна оценка потребителите поставят на многообразието от начини за плащане на сметките за електроенергия – общо 85% от запитаните при последното проучване са  удовлетворени от предлаганите възможности, като най-голяма е удовлетвореността от различните начини за плащане на сметките. Компанията предлага 9 начина за безкасово плащане, включително по банков път, чрез системите на ePay.bg, Icard.bg и Транскарт, директно през сайта на ЧЕЗ, по  интернет, на банкомат или чрез мобилен телефон. Всеки месец средно 202 хиляди души използват някой от тези начини, за да платят сметките си за ток.

Информация за възможностите за безкасово плащане може да се получи в най-близкия Център за обслужване на клиенти, на денонощната телефонна линия 0700 10 010, както и на сайта на компанията www.cez.bg.

 

 

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg