270 хиляди клиенти на ЧЕЗ в Западна България стояха без ток 5 000 часа заради строителни работи

Дружеството призовава фирмите да  спазват нормативно определените процедури и да съгласуват своевременно изкопните работи

Над 270 хиляди клиенти на ЧЕЗ в Западна България бяха оставени без електрозахранване в продължение на 5055 часа през периода 13 юли – 13 август заради несъобразени строителни дейности. По време на най-активния в годината месец за ремонти не са редки случаите, в които строителните фирми засягат кабели на ЧЕЗ по невнимание или защото предварително не са съгласували работите с електроразпределителното дружество.

Най-продължителни са били прекъсванията на тока в област Плевен – 1100 часа. Засегнатите клиенти там са били над 35 хиляди.

В област Видин 7336 потребители на електроенергия са стояли 862 часа без ток поради невниманието на строителните компании през месеца от 13 юли до 13 август. Аналогично е положението и в Монтанска област, където 7843 клиенти на ЧЕЗ са били без електрозахранване 824 часа.

Най-много потребители са били ощетени в София град – над 82 хиляди, и в област Кюстендил – близо 40 хиляди.

Статистиката та ЧЕЗ показва, че най-внимателни са били строителните компании в област Ловеч, където не е било регистрирано нито едно прекъсване на електрозахранването в резултат на изкопни дейности.

„Не спираме да призоваваме строителните фирми да  спазват нормативно определените процедури и да съгласуват своевременно своите ремонти работи, за да се предотвратят неудобства за клиентите“, каза Васил Василев, ръководител направление „Експлоатация и поддържане“ в „ЕЗ Разпределение България.

Фирмите, които извършват строителни дейности, могат да се свържат с ЧЕЗ по факс 02/920 19 74, денонощната телефонна линия 0700 100 10, на имейл на адрес zaklienta@cez.bg или през центровете за обслужване на клиенти.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail:communications@cez.bg