42 кабела средно напрежение бяха скъсани за месец само в София от строителни фирми

Повече от 82 000 столичани останаха без ток в продължение на над 109 часа заради несъобразени изкопни работи

Над 109 часа 82 хиляди столичани са били без ток в резултат на несъобразени строителни дейности през периода 13 юли  - 13 август, показва статистиката на ЧЕЗ Разпределение. В рамките на месеца изкопни работи са били причина за скъсване на 42 броя кабела средно напрежение и настъпването на 62 аварии в София и околностите.

„През летния период се извършват активни строителни и изкопни дейности. Понякога фирмите не са достатъчно внимателни към инфраструктурните обекти и не са добре подготвени в какви терени работят. За нашите аварийни екипи лятото е много натоварен сезон. Има дни, в които се повреждат по няколко кабела едновременно. Нашите 68 аварийни екипа в София се стремят да реагират колкото се може по-бързо, но понякога минава време, докато локализираме мястото на аварията. В общ интерес е фирмите предварително да се свързват с нас, за да можем да реагираме максимално бързо и предотвратим нежелани инциденти, които вредят както на нас, така и на фирмите, но най-вече на нашите клиенти“, каза Виктор Станчев, директор „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България.

Най-голямата авария в София от началото на лятото бе на 14 юли. При нея в продължение на 20 минути бяха изключени 81 трафопоста, в резултат на което бе преустановено електрозахранването на над 7400 клиенти на ЧЕЗ в района на Бистрица. Сред другите мащабни аварии, причинени от невнимателни изкопни дейности, бе повредата на кабел в Красно село на 24 юли, когато бе прекъснато захранването на 19 трафопоста и на над 4000 потребители. На два пъти в края на юли – съответно на 23 и на 31 юли - аварира кабел между трафопост „Скобелев 75“ и трафопост „Четвърта градска болница“, в резултат на което за повече от час без електричеството останаха 3765 потребители. Най-продължителната авария бе на 13 юли. Тя прекъсна електрозахранването на 127 потребители в Слатина в продължение на 18 часа.

ЧЕЗ Разпределение призовава фирмите да спазват нормативно определените процедури за съгласуване на изкопно–ремонти работи. По този начин ще се предотвратят аварии, водещи до неудобства за клиентите, жителите и фирмите в София, до нарушаване на уличния трафик и нормалното функциониране на столицата.  Фирмите, които извършват строителни дейности, могат да се свържат с ЧЕЗ по факс 02/920 19 74, денонощната телефонна линия 0700 100 10, на имейл на адрес zaklienta@cez.bg или през центровете за обслужване на клиенти.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail:communications@cez.bg